ION FURY: AFTERSHOCK – Konečně přídavek do nejlepší retro střílečky.
04.12.2023 l Autor: Keeper
Přečteno: 472x
Téměř na den přesně jsem před rokem zveřejnil článek o velmi zajímavém boomer shooter počinu - Ion Fury. Hra mě okamžitě okouzlila a aniž bych se považoval za odborníka tohoto specifického žánru, označil jsem ji za královnu retro stříleček. Po dlouhých třech letech od oznámení přichází na scénu datadisk s podtitulem Aftershock.
Ion Fury běží na stařičkém, avšak dost vylepšeném, Build Enginu. Ten poháněl spoustu starých akčních klasik, jako například Duke Nukem 3D, Blood, nebo Shadow Warrior. Samozřejmě dnes už si rozumí s modernějším ovládáním WSAD, včetně mouse looku. Do toho přidává nové efekty a zdařilé voxely, nebo kvalitní a promyšlený design úrovní. Přitom hratelnost zůstává, v tom dobrém, přesně taková, jakou si ji z devadesátek pamatujeme.
Opět hrajeme za neohroženou a hláškující Shelly "Bombshell" Harrison, která se jde znovu pomstít doktoru Heskelovi, za zničené město Neo DC. Vývojáři slibují patnáct nových úrovní plných starých i nových protivníků. Ty budete likvidovat několika novými zbraněmi, používat nové předměty. Mimo to přibyl nový Arrange mód, který upravuje původních 28 úrovní z původní hry. Motivace si projít celou hru od znova.
V samotném gameplayi se nic nemění. Lokace jsou možná o chlup lepší a propracovanější. Spoustu času strávíte ve vznášedle. Většinou slouží jen k přesunu v kanále mezi vzdálenějšíma budovama, ale je tu i mise nazvaná Wipeout, která je lehce inspirovaná stejnojmennou hrou na PSX. Mise se mi líbila a působila na mě jako příjemné zpestření. Pak je tady několika minutová jízda v mrakodrapech a na střechách budov. Při svižné jízdě, kterou rušily jen velmi časté načítací obrazovky, jsem si říkal, že limity Build Enginu už asi nelze více překonat. Opravdová paráda.
Co říct závěrem? Pokud vás bavila původní hra, tak je Aftershock přímo pro vás. Kampaň je dostatečně dlouhá (víc než poloviční oproti původní), nabízí minimálně stejnou porci zábavy, přidává vznášedlo a nové předměty. Jediné s čím opět nesouhlasím, je malý důraz na příběh a jeho vyprávění. Opět hra neobsahuje žádné zvraty, momenty překvapení, prostě nic. Navíc je vyprávěn jen několika statickýma obrázkama. Tím samozřejmě ctí své předchůdce, ale dnes už na takové povrchní příběhové hry zvyklí nejsme. Jinak ale nemám co vytknout a musím říct, že se jedná o dobře investované peníze.